zondag 17 oktober 2010

Gekregen kaartjes, recept en award

Voor mijn verjaardag (gister) kreeg ik leuke 'blogpost': een mooie kaart van Jolanda (kaart links) en van Anneke (kaart rechts). Zo lief!

Ik vierde mijn verjaardag (al bijna traditiegetrouw) niet, maar er werd hier wel bananenbrood gebakken, voor de mensen die toch langskwamen. Bananenbrood bakken we hier regelmatig, al jarenlang. Het is dan ook zó lekker, vooral met roomboter. Wat mij betreft lekkerder dan een gebakje!
Dit is het inmiddels klassieke recept:

1 kilo rijpe bananen
500 gram bloem
250 gram rozijnen
200 gram basterdsuiker
50 gram roomboter
1 zakje bakpoeder
1 ei
1 citroen (uitpersen)

De bananen pellen en prakken, daarna alle ingrediënten toevoegen en mengen met een mixer met deeghaken. Het deeg in een bakvorm doen (cakevorm) en deze in een voorverwarmde oven zetten. In 1,25 uur op 180 graden bakken (heteluchtoven). Het eerste uur afdekken met aluminiumfolie. Houdt je van een bruin korstje op het brood, laat het dan nog een kwartiertje langer in de oven staan.

Eet smakelijk :)

Sluit ik af met nog iets leuks.  Deze award kreeg ik van Judith! Neem vooral ook een kijkje op haar blog, ze maakt leuke Eline kaarten!

20 opmerkingen:

  1. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog van harte gefeliciteerd met jeverjaardag!
    Was vast een leuke dag!want je had mooi weer :)
    Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Inge,

    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Hopelijk heb je genoten van deze dag, het weer heeft in ieder geval op een zonnige dag getrakteerd.

    Bedankt voor je aardige verwijzing naar mijn blog (bloos...). Enne, die award heb je werkelijk verdiend!

    Je bananenbrood recept ga ik zeker een keer uitproberen. Is weer eens iets anders dan appeltaart. Ik laat het je weten, wanneer het bakken is gelukt.

    Voor nu een goede nacht,
    groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi nog gefeliciteerd en gave kaartjes heb je gekregen.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk heb je een leuke dag gehad.

    Dat recept van het bananenbrood lijkt me heerlijk dus ga het zeer zeker eens proberen.

    Gr. Mieke

    http://hethobbyhoekje-vanmieke.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat baal ik dat ik niet wist dat je jarig was. Het schrijf het gelijk op mijn kalender. Alsnog van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow ik had ook wel een kaart willen sturen...alsnog gefeliciteerd, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad, en dat recept.mmmmmheerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Graag gedaan en je brood ziet er super uit,ga gelijk opschrijven...ook eens proberen!!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd en bedankt voor het recept!!
    Leuke kaarten heb je gekregen :)
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jolanda is niet alleen een kei in het maken van scraps dus, mooie kaart. De andere is met veeeeeeeeeel plezier voor je gemaakt.
    Leuk recept, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oo, nu baal ik, ik had een keer de datum van je verjaardag op geschreven, maar waar!! : (
    Sorry, maar als nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Mooie kaartjes heb je gekregen!

    Groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefelciteerd met je verjaardag nog Inge!Moie kaarten!
    Dat recept klinkt goed, ik ga dat brood misschien wel eens maken.
    Ook gefelicteerd met je blogaward, verdiend hoor!
    Van Judith's leuke blog ben ik al volger.
    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. GEFELICITEERD INGE!!! En ga zo door he, ook dit nieuwe jaar. Liefs Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met terugwerkende kracht: VAN HARTE GEFELICITEERD! Weer een jaartje wijzer geworden toch?
    dank je wel voor je leuke recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag nog en veel goede wensen voor het komende jaar!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Inge nog een fijne verjaardag gewenst! Mijn man is zot van bananen dus dit recept ga ik zeker ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alsnog van harte Inge! Dat bananen-brood ga ik zeker uitproberen, dank je voor het recept.
    Heb je de Allerhande in huis? De laatste en voorlaatste? Dan kan ik je de wortel/bananen-taart aanbevelen. Maar ook de Mon Chou-kersentaart. Ik heb ze uitgeprobeerd en ze zijn verrukkelijk!

    Groetjes, Angèle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie kaarten heb je gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Inge,

    Nog van harte gefeliciteerd! Via het blog van Bianca kwam ik bij jou en je maakt echt prachtige dingen, dus ik ga je met veel plezier volgen! Leuk! Die bananentaart lijkt wel een beetje op de 'poffert' die ik ken van mijn opa en oma uit Groningen, ook heerlijk met (gesmolten) boter, en stroop! Tot de volgende keer!

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Inge, het bananen-brood staat op dit moment in de oven; ik ben heel benieuwd!
    Even nog een tip voor de Mon Chou-taart. De bananen worden snel bruin. Zelf zou ik hier ook citroen over sprenkelen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen