donderdag 31 december 2015

Dag 2015!


Dag 2015. Je was een bijzonder jaar.


Met ups en downs.


En nou is daar niet zoveel bijzonders aan natuurlijk.

Ups en downs zijn er altijd.


Maar als ik ze terugzie in de foto's die ik dagelijks met mijn mobieltje maak,

en deze herinneringen probeer te vangen in een zelfgemaakt boekje,

dan realiseer ik me pas goed hoe het leven soms aan me voorbij raast.



En hoe waardevol het dan is om zo af en toe eens terug te blikken.

Terwijl mijn handen bezig zijn, maakt mijn hoofd zich leeg en stroomt mijn hart vol.

Klinkt niet zo nuchter als ik ben, maar zo werkt het dus toch wel echt mensen!



Ook al was ik dit jaar minder actief op mijn blog, ik realiseer me des te meer dat creativiteit ontzettend belangrijk is in mijn leven.

En ik ben blij zoveel creatieve mensen te hebben leren kennen. Die mij mooie kaartjes hebben gestuurd bijvoorbeeld. 

(En sorry dat ik dit jaar zelf minder kaarten heb verstuurd...)


In 2015 rondde ik een mega project af, voor mijn doen.

Ik haakte een grote plaid en ben zo blij met het eindresultaat!


Het is dat ik niet van de winter hou, anders had ik gezegd: laat de kou maar komen :-)

Hoe was jouw 2015?

Ik wens je in ieder geval een gezond, goed en creatief 2016!

14 opmerkingen:

  1. Mooie terugblik op 2015! Herkenbaar, die ups en downs, maar ook weer met frisse moed op naar 2016! Je plaid is geweldig!! Inderdaad, wat een project en wat een heerlijk gevoel als ie dan eindelijk af is! Ik wens je alle goeds voor 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een goed jaar achter de rug, wat downs maar vooral ups dus onder de streep is het eindresultaat zeker positief. En je boodschap is helemaal waar. Tijd maken voor jezelf en doen waar je blij van wordt en wat energie geeft en af en toe even pas op de plaats maken. En vooral lekker genieten van de leuke dingen die je overkomen en die je ontvangt, de positiviteit lekker tot je nemen zonder gelijk te balen van 'iets terug (hadden) moeten doen'. Ik wens je een fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2016. En zoals je weet, zie ik graag je fijne creatieve projectjes verschijnen omdat ik ze zo leuk en inspirerend vind, maar... alleen als je zín, tijd en energie hebt om er over te bloggen. Anders lekker zelf genieten van al 't leuks dat je maakt en waar je blij van wordt. Tot volgend jaar! Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal met jou eens dat de tijd zóóó snel gaat. Ik gaf wel eens aan, waar kan ik tijd kopen? Het is vooral de kunst om te doseren, te doen wat je leuk vind en niet altijd het moeten doen. Wat een zware woorden aan het eind van het jaar hé. Ik ga deze zelf ook maar gebruiken voor 2016. Je plaid is een pronkstukje. Wat een prachtige kleuren heb je gebruikt. Kruip er maar lekker onder voor een 'Zen' moment. Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker Inge, een heel erg waar stukje wat je schrijft. Hans en ik hebben net samen alle ups en downs doorgesproken, gelukkig meer ups dan downs. Maar ieder jaar is en blijft speciaal en maak je veel mee!
    Voor jou en je gezin veel geluk, gezondheid en creativiteit in 2016! Liefs, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier een jaar met wat downs en ook vele ups. Ik heb genoten van je blog en jij hebt me veel inspiratie gegeven. Ik hoop dat 2016 een mooi en creatief jaar voor jou wordt. En daar put ik ook weer energie uit.
    Vriendelijke groet,Clärle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook het allerbeste voor volgend jaar Inge. En ik zal vast ook volgend jaar je blogs met veel plezier lezen!

    Groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oud&nieuw blijft een mooi moment om terug te blikken, ook in je eigen leven. Hier ook ups en downs, maar tevreden. Veel geluk, gezondheid en creativiteit gewenst voor 2016! Ik hoop weer net zo te mogen genieten van je creaties als in het verleden....
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja... hoe was mijn 2015? Het was voor mij vooral het jaar waarin ik afscheid moest nemen van mijn moeder en daardoor ook van mijn ouderlijk huis, een verdrietig jaar dus. Maar aan de andere kant waren er ook hele mooie momenten. Het 21-diner van de meiden, de uitreiking van het artsendiploma aan Tim Bob die zo gelukkig is met zijn Zwitserse vriendin, een weekend Parijs met alle kinderen en aanhang, een prachtige reis naar Cuba. Wat overheerst? Misschien toch wel al het moois, maar wel met het verdriet dichtbij. Ik wens jou en je gezin een heel mooi 2016 toe. Een nieuw jaar, ik heb er zin in! En ik hoop weer regelmatig inspirerende dingen tegen te komen op jouw blog. Altijd gaaf om te zien hoe creatief jij je kaarten maakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor mij n jaar om zo snel mogelijk te vergeten...en inderdaad creativiteit is heel belangrijk ook in mijn leven ;) of het nu haken of lekker kleuren is, voor een moment vergeet je alle zorgen. Je plaid is zo gaaf geworden. Heerlijk om even n zenmomentje in te lassen. Ik wens jou een heel creatief nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij mij werkt dat net zo.....als ik druk ben, verdrietig, moe of juist mega blij, dan MOET ik daar creatief gezien iets mee doen! Heerlijk vind ik dat.
    Leuk om zo terug te kijken op 2015.
    Voor mij......ach, laten we het er maar op houden dat ik blij ben met het nieuwe jaar ;-)
    De beste wensen en veel liefde, geluk en gezondheid.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik las laatst n artikel dat creatieve mensen vaker last hebben van ups en downs en die downs dan ook direct als blokkade ervaren. In het artikel stond dat ups en downs juist goed zijn voor de balans na n up moet je weer even in rustiger vaarwater en alles laten bezinken. Het schijnt n cyclisch proces te zijn. Je inspireert me nog steeds en verrast me steeds met n post. Gewoon lekker doorgaan en af en toe stilstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn jaar was er een met een heel grote up, die de downs gelijk een stuk minder erg maakte😉. De geboorte van ons kleine meisje bedoel ik natuurlijk. Heerlijk om je herinneringen zo creatief te kunnen verwerken Inge, ik ben pas begonnen met Project Life, het is niet zo creatief als jouw fotoboekjes maar voor mij al een hele stap. Je plaid is prachtig geworden, daar heb je vast veel plezier van!
    Hoop in 2016 weer veel inspirerende blogposts van jou te zullen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kom een beetje laat...ik miste je, en ik keek of ik wat had gemist. Best al even terug zie ik. Geeft niets hoor, ik hoop dat alles goed gaat, en dat je gewoon lekker bezig bent. Hier gaat ook alles goed, ik blog minder regelmatig. Doe maar wat zeg maar, en probeer op mijn eigen blog met enige regelmaat wat te plaatsen. Veel bezig voor Oma Dee, waar ik enorm veel plezier aan beleef, en natturlijk de lift challenge iedere twee weken.
    Bij ons ook een jaar waarin genoeg is gebeurt en veranderd, ja ook ups en zeker ook downs. Maar we vinden elke keer onze weg, en samen hebben we het zo goed, en dat is het belangrijkste!
    Ik wordt gelukkig van creatief bezig zijn, en dat doe ik dan ook zo veel mogelijk. Daar máák ik tijd voor!
    Ik had gehoopt je 19 maart bij Marit te zien, maar dat is geloof ik niet zo toch?
    Misschien tot gauw! Lieve groetjes van mij!

    BeantwoordenVerwijderen