vrijdag 3 december 2010

Kerstkaarten! (1)

Geen foto op vrijdag vandaag. Ik ben een beetje ontregeld deze week, vandaar :)

Bij wijze van goedmakertje plaats ik vandaag een eerste kerstkaart in een reeks van vijf. Ik ga, om de dag,  vijf kerstkaarten plaatsen en daarbij vertel ik (iets uitgebreider dan ik meestal doe) hoe ik de kaart gemaakt heb. Is dat een goeie deal?

OK, daar gaat ie:

Weet je nog dat er laatst witte kerstboompjes op mijn deurmat lagen? Dit is er één van:



De kerstboompjes heb ik geknipt uit golfkarton. Ik heb de boompjes bewerkt heb met Gesso.Vervolgens heb ik er struktuur sneeuw (Rayher, te koop bij Pipoos) op gesmeerd, ik heb dit een beetje verdund met witte acrylverf om het goed smeerbaar te maken.



En hier zie je het kerstboompje op een rood-witte kaart:


Dit MOEST een rood-witte kaart worden.
Dat kwam door het rood-witte keukentouw dat ik onlangs kocht bij Dille en Kamille en dat ik ZO graag wilde gebruiken!

Het dessinpapier is van Magnolia en express een beetje scheef op het cardstock gelijmd. De stempel langs de randjes op het witte cardstock is van BoBunny (gestempeld met Distress Ink Aged Mahogany).


Ook op het kaartje heb ik wat van het structuur sneeuw / witte acrylverf mengsel gesmeerd. In het wit zie je linksboven een 'Christmas' tekststempel van Magnolia (gestempeld met witte Maya Road inkt). De postzegel stempel is van Eline en is vast geniet op een omgekruld hoekje dessinpapier. Op het boompje zie je wat witte pareltjes die ik heb aangebracht met de Perlen pen. Twee witte knoopjes (Hema) en wit scrappersfloss maken het boompje af. O ja, aan het rood-witte keukentouw hangt een zilverkleurig kerstbelletje:)

(en nu ik zie dat er bij the playdatecafe een rood-wit challenge is...stuur ik deze kaart daarvoor in!)

Tot zondag bij de volgende kerstkaart :)

38 opmerkingen:

  1. wauw wat een schitterened kaartje heb je gemaakt
    super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart! En, de tip over de structuursneeuw voldoet al volledig aan mijn "foto-op-vrijdag" behoefte ;)
    Nu maar weer genieten van de echte sneeuw!

    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik vind het een prima "goedmakertje". Je kaart is super! Ben benieuwd wat je ons zondag laat zien.

    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je ons wat meer vertelt over je kerstkaarten! Deze is mooi!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi Inge, leuk ook het gebruik van de structuur sneeuw!

    Fijn weekend,

    Inge xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kaartje zeg! Je maakt het helemaal "goed" zo hoor:)Leuk dat je de uitleg erbij zet. Ik ben benieuwd naar je volgende kaart.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk! Het roodwitte touw heb ik vorig jaar ook gebruikt voor de kerstkaarten, ook met belletje trouwens :) Rood doet het altijd leuk op kerstkaarten, maar deze combi is wel heel erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow dit wil je zien op je deurmat als het kerst is! gweldig!en heerlijk kliederen ook en inkten.
    Echt weer een inge kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi super gaaf kaartje weer Inge en je hebt lekker gekliederd heerlijk toch!!
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh!!Wát een superleuke kaart heb je weer gemaakt!!Ik ben helemaal weg van die kerstboompjes,maar het kaartje in zijn geheel is gewoon hélemaal top!
    Fijn weekend,Groetjes,Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yes, dat is een goeie deal :o)
    En al meteen een kaart om van te snoepen, geweldig mooi gedaan Inge!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nu ik zelf een prachtig kaartje van je heb gekregen ☺ , thanks meid helemaal geweldig, snap ik meer wat je allemaal vertelt en laat zien. Ik vind deze kaart helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal mooi, prachtig top en zo kunstig gemaakt, Hut ab, zeggen ze hier, oftewel Ik neem mijn hoed voor je af. enne, super goede deal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kerstkaart heb je gemaakt

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het heerlijke winter weer van buiten heb je super vertaald naar je kaart! Rood is niet één van mijn favoriete kleuren, maar zo met dat wit vind ik het helemaal geweldig!

    Fijn Sinterklaas weekend!

    Groetjes,
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je kaart ziet er echt geweldig uit!Heel sfeervol ook.
    Mooi gemaakt en leuk om je beschrijvind te lezen!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg gave kerstkaart!!! ben benieuwd naar de volgende we volgen je op de voet....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kan het nog mooier dan deze? Benieuwd :) Ik vind het een superkaart, mooi in die rode kleur, net genoeg witte accenten om het niet te fel te maken! Die sneeuw vind ik prachtig, het touw (heb ik ook gekocht maar nog niet gebruikt :)) past er perfect bij (of moet ik zeggen, de kaart past perfect bij het touw :))
    Tenslotte vind ik dat gestempelde randje onder het papier een ideetje om mee te nemen, dankjewel voor zoveel inspiratie!
    Kan niet wachten tot zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige kaart om het weekend mee te beginnen! Wauw, zo heerlijk "oud". Je boompje is prachtig en dat verfmengseltje ziet er super uit!
    Hugs Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje, dat touwtje ligt bij mij ook in de keukenla.......maar wat nu als ik ineens de behoefte krijg om er een rollade mee in te binden.....;o). Hij is weer super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is super maarrreee wat een boel werk ...zo maak je er toch zeker niet zo heel veel dan ben je weken onderweg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterende kerstkaart, Inge!

    Groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige kaart Inge! Fantastische combi, dat mooie rood met wit...ik moet er van glimlachen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit maakt het wel goed, al hoop ik dat je er wel mee doorgaat....;-)
    Het kaartje is super, wat lief dat je ons al je geheimen wilt verklappen! Een echte eye opener: je neemt het touw als uitgangspunt voor het maken van je kaartje. Iets om in gedachten te houden.
    groetjes en goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Inge,

    Wauw! Wat heb je dit super gemaakt, dat boompje zo is echt heel bijzonder en de kleur rood erbij is zo fantastisch lekker knallend, geweldig! Ben super benieuwd naar je andere kerstkaart. Ik ben ook eindelijk aan de slag geweest vandaag... weet wel dat er dit jaar maar een select gezelschap is dat een zelfgemaakte kaart van mij krijgt! Ha ha!

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. helemaal mijn smaak!! prachtig en bedankt voor de uitleg! ga ik misschien liften!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig kaartje Inge en wat is dat keukentouw gaaf!! :-) Het past er echt super bij.
    Ik heb iets voor je op mijn blog staan :D.

    Groetjes,
    Leonie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super mooi kaartje!! Leuk idee om van golfkarton een boompje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hele mooie kaart! en rood is toch echt een kerstkleur. heel erg leuk met dat touw.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha, it's a deal:) Wat een prachtige kaart!! Ge wel dig. Wow. En het touw:) komt me bekend voor! Prachtig echt één van de mooiste kerstkaarten die ik tot nu toe heb gezien (en ik heb er al heel wat gezien hahahaha)!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Great Christmas creation, love all the added texture, works beautifully. The recipient will definitely treasure this piece. Tracy Evans x x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow, I love the different textures and use of mediums on this card. So neat!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. OH OH OH! I love love love all that texture and layering on this card--beautiful tree! JUST LOVE everything about your project:) Thanks so much for playing along and joining in the fun over at the PDCC:}

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Such a lovely card, I just love all the texture, it looks so natural, fab piece of work! Thanks for playing along with us at the Play Date Cafe this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. love, love, love this card! So much fab texture, off to explore the rest of your blog :) Thanks for playing along in the Play Date Cafe with us! :)

    BeantwoordenVerwijderen